סקי מים בכבלים

אחת לכמה שנים, אתה מכניס את כל המשפחה לרכב ועושה את הדרך לעבר הצפון הרחוק. שם, במרומו של הר החרמון, אתם מתנסים בסקי במורדותיו הצחורים של ההר הקפוא. במידה ואתה מעוניין בחוויה מרשימה לא פחות ויש שיגידו הרבה יותר, כדאי שתדע מהו סקי מים בכבלים.

כיצד מתבצע סקי מים בכבלים?

ככלל, סקי מים הוא שיטת גלישה על גבי המים בה הגולש מחובר בחבל לסירת מנוע ונישא מאחוריה במהירות גבוהה. סקי מים בכבלים שונה במקצת: במקום הסירה המסורתית, הרי שהגולש מחובר אל מנוע נייח ענקי, אליו ניתן לחבר עד שמונה חבלים.

במילים אחרות: שמונה גולשים יכולים בו זמנית לעשות את אותו המסלול, שעה שהם גולשים זה לצד זה בתנועה מלבנית ובמרחק של לפחות מאה מטרים בין גולש לגולש. הגלישה נעשית במסלול מוגדר מראש, כאשר לרוב סיבוב שלם של המסלול שווה לקילומטר אחד של גלישה.

סקי מים בכבלים: טרנד עולמי

עם השנים, צבר סקי מים בכבלים יותר ויותר פופולאריות, גם על חשבון המקור שלו- סקי המים הרגיל. ענף זה נחשב כיום לענף תחרויות המים הפופולארי ביותר באירופה וכולל מאות תחרויות מדי שנה, וקהל מעריצים לא קטן כלל. מלבד התחרויות הרשמיות ברמה הארצית או הבינלאומית, ניתן למצוא כיום קייטנות סקי כבלים הפועלות בחודשי הקיץ, פעילויות של בתי ספר או קבוצות מאורגנות, מופעים לקהל הרחב וכן הלאה.

סקי מים בכבלים ניתן לעשות רק באגמים שקטים וחסרי גלים המיועדים למטרה זו. אתר סקי המים בכבלים היחידי בישראל הוקם בפארק בגין בתל אביב בשנת 1989, והוא מהווה המתקן היחידי מסוגו במזרח התיכון (בסך הכל, יש כ-150 מתקנים כאלה בעולם כולו). אגם זה משתרע על פני כ-50 דונם ומושך מדי שנה אלפים רבים של גולשים.

זהו אגם מלאכותי, אשר עומקו נע בממוצע בין 1.5 מטר ל-1.7 מטר וכולל בעיקר מי גשמים באיכות גבוהה. האתר פתוח בכל חודשי השנה (למעט ינואר-פברואר), משעות הבוקר עד לחצות. יש לציין שהפעילות פתוחה לכל אדם מבוגר או ילד מעל גיל 10, בתנאי שהוא יודע לשחות, כמובן.

סקי מים בכבלים – ספורט תחרותי

כיום, ניתן למצוא מספר תחרויות עיקריות של סקי מים בכבלים. הענף הראשון, סלאלום, כולל מעבר בין מצופים הנתונים במסלול עקלתון, כאשר הגולש שעובר בין יותר מצופים בזמן הקצר ביותר הוא המנצח. בענף השני, ענף הפעלולים, הגולש מבצע שני מעברים שמשך כל אחד הוא עשרים שניות, כאשר בזמן הזה עליו לבצע תרגילים שמזכים אותו בניקוד בהתאם לרמת קושיים ולדיוק הביצוע.

ענף נפוץ נוסף מכונה וויקבורד, הפועל בצורה דומה. בשיטה זו, המגלש מוברג אל מאחז הרגליים, דבר שמאפשר ביצוע פעלולים מורכבים ומסוכנים יותר, עליהם מקבלים ניקוד. המנצח בתחרות הוא זה שחבר השופטים העניק לו את הניקוד הרב ביותר.

סקי כבלים בישראל

יש לציין כי נכון לשנות 2011, סקי מים בכבלים אינו נחשב לענף ספורט אולימפי, אם כי מועמדותו בהחלט נשקלה בהקשר של אולימפיאדת לונדון 2012. עדיין, מבין ענפי הספורט הלא אולימפיים, המדובר הוא בענף הפופולארי ביותר בישראל.

למעשה, כיאה למדינה בה מזג האוויר מאפשר אימונים כמעט בכל ימות השנה, ישראל נמצאת בטופ העולמי של ספורט זה. הנבחרת הלאומית של ישראל מדורגת בין שלוש הנבחרות הטובות בעולם בענף, וכמעט אין בנמצא תחרות בינלאומית שבה לפחות אחד מהעולים על הפודיום לא נושא בכיסו גם תעודת זהות ישראלית.

דילוג לתוכן